2015. szeptember 16., szerda

Kalandozások az almandinos falnál/ Questing for almandines

Az egyik lelőhely amelyet meglátogattunk a Granatenkogel volt. A lelőhely Obergurgl közelében fekszik és a rengeteg almandinjáról híres. De szerintem ezt már mindannyian tudjátok :)

One of the localities we visited was the Granatenkogel. This place is located near Obergurgl and it’s famous for the huge deposit of almandines. But probably all of you knew that.:)

Az elsődleges célunk az volt hogy jó minőségű almandinokat találjunk. Ezért is döntöttünk úgy, hogy felmászunk egészen a sziklafal aljáig. Obergurglből indultunk, ami 1800 m magasan fekszik, míg a célunk 2900m-en volt tengerszint fölött. A túra megközelítőleg 20 km volt, de igen fárasztó, ugyanis a szintkülönbség nagyobb része az út második felében volt. Ez elég érdekes volt az én tériszonyommal kombinálva. :)

Our primary objective was to find some good quality almandine. That's why we climbed to the bottom of the main locality. We started from Obergurgl. Obergurgl is located at 1800 m and our target area is located 2900 m above sea level. Our trip was about 20 km, but it was pretty exhausting. The most of the height difference was at the second part of the way. It was pretty interesting with my agoraphobia. :)

Visszatekintve a falura. / Overlook to the village.

A vögybe befordulva csodaszép ösvényen haladtunk. / A beautiful path in the valley.

A lehetőségekhez mérten a gleccserig kiépített út vezet. / Road to the glacier.

Már itt is vannak szép dolgok. / We found nice pieces along the road.

Na itt már nem nagyon volt út... / The road ends here, prepare for climbing...

Azt hiszem, van némi elégedettség ebben a képben. / I see some satisfaction in this picture.

Amikor találsz egy elfeledett sört előző napról a táskádban... felbecsülhetetlen :) /
When you find a forgotten beer from yesterday in your backpack... priceless :)

Egy ütött kopott darab. / A dingy piece.

Művészi. / Artistic.

Látkép a lelőhelyről/ The locality

Gleccser és virágok / Glacier and flowers

Elindultunk hazafelé a zsákmánnyal... / Going down with the loot...

...természetesen később mint terveztük, de lehetőleg ebben ne vegyetek rólunk példát. /
...naturally later than we planned. It is not a good example to give!

Szerintem csodálatos volt látni ezeket a hegyeket. Egyszerre láthatod a jég a szél és a vihar okozta pusztítást, és az apró növényeket, virágokat, amik az életet jelentik. Ilyenkor jön rá szerintem az ember, hogy milyen pici valójában :) Ide is visszatérünk még!

I think it's wonderful to see these mountains. You can see the destruction of the wind, ice and storm, and you can see the small plants and the life at the same time. You have the feeling that you are so small. We will return! :)

Végezetül néhány kép a találatról:

Some pics about the find: