2014. szeptember 30., kedd

Tardos kicsit másképp/ The other side of Tardos

Amíg a többiek a szokásos helyen keresgélték az ammoniteszeket, én úgy gondoltam járok egyet a környéken. Szerencsére az időszakos bányában nem dolgoztak, így tökéletes játszótér volt számomra.

Until the others of our team were looking for ammonites at our old locality, I took a walk around the mine. Luckily in the quarry there was nobody about, so it was a perfect playground for me.



Először előrementem a bánya meddőhányójára. Mivel a letermelt hulladék kőzet mennyisége hatalmas, így a teljesség igénye nélkül jártam keltem. Pár érdekességet találtam is:

I started at the dump of the quarry. Because it was huge, I just took a stroll. I found a few interesting pieces:


Feltételezem, hogy egy pirites ér/ I think its a piryte vein


Fakövület/Pertified Wood


Később a bányafalak felé vettem az irányt, hátha találok épebb vagy nagyobb darabokat. Az ötlet nem bizonyult rossznak, a bánya egyik felső teraszán egy hatalmas kalcitos tömbre bukkantam.

Later I visited the quarry cliffs. I hoped that I could find some better pieces. The idea was a good one, because I found a pretty big rock with calcite on one of the upper benches.






Szerettem volna egyben hazavinni, de esélytelennek bizonyult. Így pár jólirányzott ütéssel, lesz ami lesz alapon meghasítottam. Nézzük a dolog jó oldalát, másnak is jutott belőle. :)

I wanted to bring it home intact, but it seem impossible. So hit or miss, with an accurate and lucky smash I cracked it. On the bright side, there are two more pieces from it now. :)




Persze eközben a többiek sem lazsáltak. Egy egész zsákra való ammoniteszt szedtek ki. 

Of course the others worked too. They found a sackful of ammonites.


Hildoceras sp. (?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése